ספיידרמן, איש העכביש גרסת המאקרו

 מאקרומן

אני שוב מוצאת עצמי קמה מוקדם בימים הפנויים המעטים שלי, מתגנבת החוצה בשעה מגונה כמעט לאנשים מהשורה, נפרדת מבן השלוש משכים הקום שלי, מעמיסה את עדשת המאקרו האהובה עלי וטבעות ההרחקה ויוצאת לצלם. דוגמנים שכולי תקווה שיהיו עדיין רדומים גם הם כשאגיע אליהם.

בשבועיים האחרונים אני חוזרת ומוצאת את עצמי, כשאני רוצה לנוח מהמרדף אחר מעופפים החמקניים שגורמים לי להזיע אחריהם (מי לא רוצה צילום של שפירית מגניבה או זבוב טרפן בפעולה?), חגבים ושאר חיפושיות חוזרת שוב ושוב אל קן עכבישים רגוע ומורכב להפליא שנמצא על שפת האגמון הקרוב לבייתי.

אני מוצאת שיש המון קסם בצילום עכבישים וקורי עכביש, הם גם דרך טובה להתחיל ולהתאמן על כישורי המאקרו שלנו.

שלי קוטלר-בלי פוזה www.shelykotler.com
עכביש מקושט פנינים של טל

אז הנה כמה טיפים לאיש העכביש המתחיל:

  1. קודם הזכרתי שאני חוזרת שוב ושוב אל אותו קן, לא סתם הזכרתי את זה, זיכרו לשמור על הסביבה שלכם והקפידו לא להזיק לקורים, לא רק כדי שאתם תוכלו לחזור לצלם שוב שבוע הבא, אלה בעיקר כיוון שאיפה שיש קורים יש חיים, זה הבית של העכביש.
  2. ביחרו יום נטול רוח ככל האפשר, רוח היא לא חברה של צלם המאקרו, כל תנועה, תניב תמונה פחות טובה, מטושטשת אפילו.
  3. בהמשך ישיר לסעיף הקודם, חצובה היא החברה שלכם, בצילום קורי עכביש במיוחד כיוון שמדובר בחרק שמלכתחילה לא בורח רחוק, אלא נשאר בבייתו, העמדת חצובה תאפשר לכם להשיג תמונות חדות יותר בלי להתבאס שהחרק ברח לכם לפני שסיימתם להרים את הקונסטרוקציה. היה והעכביש ברח, חכו דקה הוא יחזור למרכז הקורים כשיפסיק לחוש סכנה.
  4. ביחרו רקע כהה לצילום קורי העכביש, זה יגרום להם ממש לפרוץ החוצה מהתמונה ולבלוט, הדרך למצוא רקע כהה, אם לא נרמה ונביא מהבית או נעמיד את חברנו הצלם השני עם החולצה הכהה מאחורי רשת הקורים, היא לחפש זוית שבה אפשר, למשל, שהצמחיה סביב שהיא כהה יותר תשמש כרקע.

    שלי קוטלר-בלי פוזה www.shelykotler.com
    רקע כהה. כל מה שהיה צריך כדי להשיג אותו היה להסתובב לצד השני.
  5. בדרך כלל בצילום מאקרו ממליצים לצלם בצמצם סגור יחסית כדי להצליח לקבל כמה שיותר פרטים, ההמלצה לרוב היא להתחיל לצלם ב f-16 ומשם לפתוח צמצם לפי הצורך ולרדת למספרים נמוכים יותר, אני אוהבת לצלם מאקרו עם צמצם f-9 בערך אבל כשמדובר בצילום עכביש על קורי עכביש אפשר לפתוח צמצם יותר ולצלם בעומק שדה רדוד יותר, זה יחד עם רקע קונטרסטי בעצם יהפוך את הקורים עצמם לכוכבים התמונה.
  6. עוד דרך אהובה להבליט קורי עכשיו היא לצלם אותם מוקדם בבוקר כשהם עדיין מכוסים עם אגלי טל. בשבת האחרונה, הבוקר היה כל כך לח שהטל החזיק ולא התפוגג עד שעת בוקר מאוחרת יחסית (כלומר בשבע וחצי עדיין היה לנו טל אחרי בוקר של צילומים במקום חשוף לשמש) אבל לא תמיד זה כך. או שלפעמים אנו רוצים לרענן את הטל, אז אפשר לייצר קיצור דרך, טל בבקבוק, מלאו מיכל תרסיס קטן (1.5 ש"ח בביוטי קייר) במעט מים ובעדינות התיזו כדי לרענן את מראה הקורים עם אגלי הטל.

    שלי קוטלר-בלי פוזה www.shelykotler.com
    טל. מבקבוק. עומק שדה רדוד.
  7. צלמו את קורי העכביש מכל הכיוונים, גם מקדימה וגם מאחור, נסו זויות שונות. לכל זוית יש את הקסם שלה, התאורה שלה והרקע שלה.
  8. תמצאו שבצילום מאקרו לפעמים קל יותר לעבוד עם פוקוס ידני, כך אתם יכולים לשלוט איזה חלק בקורי העכביש או בחרק המונח לפניכם יהיה החד ביותר . פוקוס אוטומטי לפעמים קצת משתגע בצילום מאקרו כי הוא לא תמיד מבין מה אתם רוצים לצלם.
  9. מלאו את כל הפריים בעכביש שלכם או בקורים, נסו להתקרב כמה שיותר.

    שלי קוטלר-בלי פוזה www.shelykotler.com
    פריים מלא
  10. הגעתם הביתה, הורדתם את התמונות, זה הזמן לערוך אותן, אם צילמתם עם עדשת מאקרו אזי ההגדלה שלכם היא 1:1 אל תחששו לעשות קרופ לתמונה ולהפטר מכל מה שגורם לעיקר בה להראות קטן ופחות חשוב.
  11. עריכת התמונה בבית לא רק מאפשרת לכם לעשות קרופ טוב יותר, זאת גם הזדמנות מצוינת לעשות תיקוני צבע ותאורה, ברוב המקרים, אני בעיקר מוצאת צורך להבהיר את הצללים יותר כדי לחשוף פרטים בגוף החרק שלי, זאת כיוון שבצילום עם צמצם סגור יחסית נכנס פחות אור אל התמונה. באותה נשימה אני מוצאת צורך הרבה פעמים לטפל בחדות של התמונה או להחליק את הרקע שלפעמים נראה מגורגר מעט בגלל עומק השדה הרדוד.

עכשיו צאו לצלם.

רוצים חברה תנו קריאת כיוון ונצא יחד.

אהבתם? רוצים עידכונים במייל?
הירשמו עכשיו לרשימת התפוצה: