טיול בת מצווה ללונדון…..כבר נגמר?

אז הגיע הזמן לסכם את טיסת הבת מצווש שלנו,

חמישה ימים בלונדון שניה לפני הכריסמס.

אז מה היה לנו…..

המראנו בטיסת בוקר עם וירג'ין אטלנטיק ללונדון,

london 2019-11
הלונדון איי? לא שמענו עליו

שידרגנו מראש את הכרטיסים לeconomy delight, כך שבחרנו מראש את המושבים שלנו,

הרווחנו מושבים עם מרווח גדול יותר לרגליים וקיצור תורים. נחמד ששוב יש מקום לרגליים כמו בראשית ימי התעופה האזרחית הפופולרית, הברכיים לא נוגעות במושב שלפנינו ויושבים במושבים זוגיים ליד חלון ולא בשלשות או רביעיות צפופות, הארוחות חביבות ואכילות בהחלט, לארוחת בוקר היו פנקייקים (למבוגרים) ובלינצ'ס עם פירות יער (ארוחת ילדים)מבחינתי היה שווה.

בחזור ארוחת הצהריים לילדים היתה פסטה שהילדה לא אהבה במקום היא טרפה את המנה ההודית שלי.

מבחינת תחבורה בלונדון, אני חובבת רכבת ולכן כבר בהית'רו הצטיידנו באויסטר ששימש אותנו בכל השהות שלנו, גם ביציאה מהעיר לאולפני הארי פוטר ברכבת העילית, גם לאוטובוס ולרכבות.

לנו במלון The Picaddily west end שנמצא ברחוב שפטסבורי בדיוק מול צ'יינה טאון, הלוקיישן שלו מעולה (בדיוק באמצע בין שתי תחנות רכבת), המלון עצמו קטן, מפנק, כולל רצפת חדר אמבט מחוממת אבל החדר קטן,

london 2019-43
תה אנגלי ומתחילים (מהסיור בשורדיץ)

חיכה לנו חדר מקושט עם פתק חמוד, בלונים, קופסת שוקולד ופיסול במגבות של ארנב יום הולדת לכבוד קטינא וזה פתח את החגיגות בצורה נהדרת עבורנו על הצד הפחות מלהיב אמנם יש ארון אבל משום מה בעיצוב החדר הם החליטו לספח את כל שטח המדפים לטובת כוסות, גביעים, מכונת קפה, מיני בר וחטיפים, שזה אולי נחמד אבל מעצבן כי אז אין מקום לבגדים, אישית לא מתה על הקונספט של לחיות מתוך מזוודה. ארוחת הבוקר במלון היתה לא מרשימה ואיכזבה אז אחרי היום הראשון בחרנו לוותר עליה ולאכול בחוץ. היה נחמד אבל לא נחזור אל המלון הזה במחיר הזה.

london 2019-37
אז את שומעת….

ממול המלון יש סניף של  doughnut time  שמאוד אהבנו ודגמנו כמה פעמים/

פיצה טובה יצא לנו לאכול ליד המלון בפניני.

ארוחת בוקר מצויינת יצא לנו לאכול גם בסוהו ג'ו  שיצא לנו להגיע אליה במקרה (נמצאים בצמוד למועדון ארוחת הבוקר) קטינא בחרה הר של פנקייקים עם בננה רוטב טופי קרמל וקצפת שהיה מעולה ביותר אני שמרתי על סולידיות עם טוסט אבוקדו מדליק ותה.

קטינא גם מאוד התלהבה מההבורגר של shake shack

מבחינת קור….לא היה קר, כבר יצא לי להיות בעיר בנובמבר-דצמבר והפעם היה לנו חם, הכובע כמעט ולא בילה על הראש, הכפפות נשארו בתיק. מהר מאוד הפסקנו ללבוש שכבות כי נמאס להזיע, ונשארנו עם שכבה ארוכה אחת ומעיל, נעליים…..הלכנו עם נעלי הרים/שטח שעשו עבודה מצויינת ושמרו לנו על הרגליים, באחד הימים הלכנו עם נעלי ספורט טובות ובאותו יום עייפות הרגליים הורגשה יותר וסייימנו את היום כאובות יותר.

ביום הראשון כאמור נחתנו בעשר בבוקר ובשתיים עשרה בצהריים כבר הגענו אל המלון ויצאנו אל יומינו הראשון.

london 2019-4
כיכר טרפלגר

היום הראשון הוקדש רובו לקניות, שוטטות בסוהו עד אוקספורד, מופעי רחוב (שאפילו לקחנו בהם חלק פעיל) והנאה מהאורות ואווירת הכריסמס הכללית ששורה בעיר, סים קנינו בוודאפון חבילה של 3 ג'יגה בעשרה פאונד, רכשנו מעילים טובים וקלים בפריימרק (15 פאונד חיקוי כלשהו של יוניקלו שהיו מצויינים) בערב עשינו טעות וקפצנו לווינטר וונדרלנד, זאת לא פעם ראשונה שלי בעיר או ביריד הזה, אבל היינו עייפות מידיי עבור זה וסך הכל עדיף היה לנו לוותר, זה נחמד ותו לאו, קצת כמו הלונה פארק של רמת גן, מה שכן לתחושה הלא נעימה תרמה העובדה שהיה קשה לנו למצוא את הדרך החוצה מהמקום, השילוט ליציאה לוקה בחסר והשטח גדול, לקח לנו המון זמן למצוא יציאה כלשהי מהיריד ובשלב הזה היינו עייפות וכאובות כבר, העמסנו יותר מידיי על היום של הטיסה שהתחיל לפנות בוקר סך הכל (סך הכל מד הצעדים הראה מעל 15 ק"מ הליכה).

היום השני שלנו להבדיל התנהל כבר אחרת לגמרי.

london 2019-12
לא מבהיל בכלל לגלות שהוא שוחה מתחתינו

בבוקר יצאנו רגלית לכיוון התמזה דרך צ'רניג קרוס, עברנו בכיכר טרפלגר, חצינו את גשר הולכי הרגל מעל התמזה, חלפנו על פני הלונדון איי והגענו לsea life aquarium  שרכשנו מראש עבורו כרטיס משולב עוד מהארץ יחד עם מאדאם טוסו .  האקווריום היה בחירה טובה, נכנסנו ללא תור ישר למרות שהגענו לפני הזמן הנקוב בכרטיס, מהצעד הראשון שגילינו כריש ענק עובר תחת רגלינו התגלתה התלהבות מהמקום מצד הבת מצוושית, בהחלט מרשים, שם בכיס הקטן את האקווריום בירושלים ונרשמה התלהבות גדולה מהפינגווינים שצוללים אל המים ואפשר לראות אותם מעל ומתחת למים בו זמנית.

משם יצאנו עברנו על גשר ווטרלו והתרשמנו מהפרלמנט והגענו אל פארק סנט ג'יימס שהוא אחד הפארקים האהובים עלי בעיר, האכלנו סנאים ונהנינו מהטבע לשעה חביבה.

london 2019-26
סנאים שולטים

כשכמעט מיצינו יצאנו רגלית לכיוון תחנת האיסוף של Brigit's afternoon tea bus היה מאוד נחמד,

london 2019-29
כי אם כבר אוטובוס, אז שיהיה קומותיים, אם קומותיים שיהיה ורוד, אם ורוד אז שיהיה חגיגי וטעים

באוטובוס גילינו שבשולחן לידינו יושבות צמד בת מצווש כמונו, לא זול (הזמנו כרטיסים למושב הקידמי בקומה העליונה) אבל זה היה בדיוק בזמן עבורנו לשבת שעה וחצי למנוחה ובליסה של כריכונים ומאפים, המנוחה היתה בול מה שהיינו צריכות בשלב הזה, נחמד לראות כך את העיר וקטינא התלהבה לטעום את סוגי תה השונים (מהכוס שלי) וקיבלה שוקו טעים משל עצמה, את המשקאות קיבלנו בכוס טו-גו רב פעמית חמודה שלוקחים איתנו להמשך הדרך הביתה, מזכרת נעימה. חייבת להודות שיותר עיניין אותה המזון שהוגש לפניה מהסיור ברחובות העיר שניבט מבעד לחלון.

london 2019-30
מרחפת במאדאם טוסו עם קפטן מארוול

כשהסתיים הסיור, שבענו ונחנו תפסנו רכבת למאדאם טוסו, אני חייבת לומר שלא רציתי ללכת אבל המתבגרת התעקשה על זה עוד מהארץ, והיא עפה על המקום, שוב נכנסנו במהירות וללא עיכובים ישר אל השטיח האדום, גולת הכותרת במאדאם טוסו עבור המתבגרת היה החלק האחרון של מלחמת הכוכבים ומאוד נהננו (כן אפילו אני) מסרט ה 4D של גיבוריי מארוול.

משם שבנו למלון למנוחה קצרה, ואז התארגנו ויצאנו לארוחת ערב באזור המלון והליכה רגועה אל תאטרון שפטסבורי שנמצא במרחק קצר, הזמנו מראש כרטיסים למחזמר Juliet & שהיה להיט מטורף, התאים בול לגיל ולסגנון של המתבגרת (ויסלחו לי חובבי מחזות זמר מלך האריות ושאר הלהיטים הרגילים נפסלו על ידי המתבגרת מראש) .

המחזמר מציג טוויסט מעניין על שייקספיר (הוא גם דמות במחזה עצמו) ורומיאו ויוליה (מה היה קורה אם לא היתה מתאבדת), מנוקד בשירים מקפיצים ומוכרים של כותב השירים והמלחין מקס מרטין (תמצאו את עצמכם שרים שירים מוכרים של מבצעים כמו בון ג'ובי, בריטני ספירס, קייטי פרי, בקרסטריט בויז ועוד), בקיצור המחזמר הזה היה הצלחה מסחררת הילדה עד עכשיו שרה שירים מהמחזמר, התלהבה מהסיפור עצמו עם התמה של בחירה חופשית כמוטיב מרכזי ומההומור ששזור בעלילה. לכו לראות. מגניב, עדכני ולא תוצר של דיסני.

סך הכל ביום הזה הלכנו איזה 14.5 ק"מ אם מישהו מתעניין במד הצעדים שלו. יום מעייף אבל בנוי בצורה מאוזנת ככה שלא הרגיש שגמר אותנו. לדעתי היום הכי מוצלח שלנו בטיול הזה.

היום השלישי שלנו בעיר היה יום שבת, החלטנו לבקשת המתבגרת לשנות את הלוז ובמקום לצאת לקמדן  לצאת לארוחת בוקר (ההיא מההמלצה למעלה בסוהו גו' ולקניות באוקספורד) ומשם לכיוון אוקספורד כי המתבגרת רצתה לחזור ל lush ולקנות עוד כמה פריטים שהתאהבה בהם ב  new look

london 2019-31
אפל ביער האסור

באותו יום כל החנויות התחילו כבר את מבצעי בלאק פריידי מוקדם (מי אמר ג'ינסים בגאפ ב 50% הנחה?), משם חזרנו למלון לשים את הקניות ויצאנו לכיוון תחנת יוסטון בדרכנו לאולפני וורנר אל הסטודיו של הארי פוטר, מסתבר שבנובמבר-דצמבר יש בשבתות עבודות בקו הרכבת ולכן בוטלו רכבות האקספרס, אחרי בלבול קל עלינו על הרכבת הרגילה לווטפורד ג'נקשן, לקח לנו 50 דקות להגיע במקום 15 (כי לא היה אקספרס), המתבגרת קצת נלחצה מהאיחור אבל כשהגענו לשאטל איש הביטחון הרגיע ואמר שהיום כולם מאחרים ולא עושים עם זה בעיות, הגענו לאולפנים בסביבות ארבע וחצי במקום בשלוש אחה"צ ונכנסנו ללא בעיות ובלי שאף אחד בדק את השעה, הילדה התלהבה בטירוף מהמקום, בסיום המסלול אכלנו בקפיטריה ארוחת ערב, האמת גם לפני תחילת המסלול הצטיידנו בשוקו חגיגי ומאפים בסטארבאקס המקומי שבאולפן ושבנו את הדרך חזרה למלון למנוחת הלילה שלנו.

סך הכל ביום הזה הלכנו משהו כמו 12 ק"מ ברגל.

london 2019-44
אמנות רחוב בהתהוות בשורדיץ
london 2019-42
שוקו חם מטורף ב dark sugars

היום הרביעי שלנו התחיל בסיור שהזמנו מראש עם שרון מטיילת בלונדון בשכונת שורדיץ, בקבוצה שלנו היו 12 נשים, 5 זוגות מתוכן היו אמהות ובנות (מצווה), בחרתי את הסיור עם שרון דווקא כיוון שראיתי המלצות עליה דווקא מהורים לבנות מצווה, רציתי סיור  שמתמקד באוכל שבנות 12 אוהבות ואומנות רחוב, וחשבתי שבת ה 12 שלי תהנה לעשות קצת הפסקה מהאנגלית אחרי כמה ימים אינטנסיביים, בשיחה מקדימה עם שרון היא התגלתה כמאוד נחמדה ונעימה, בתאריכים שהיינו היו כמה סיורים בחרתי לנו מראש את זה שהיא סיפרה לי שנרשמו אליו עוד בנות מצווה, כדי לתת למתבגרת חווית טיול בנות, זה השתלם בענק. בסיור פגשנו פעם שניה את את החברה החדשה מסיור האוטובוס וביתה המקסימה, הבנות כבר הרגישו נח אחת עם השניה ונראה היה שהן מכירות מאז ומעולם, מהר מאוד הן עזבו אותנו המבוגרות וקיבצו סביבן בהמשך את שאר בנות המצווה מהסיור לחברות וצחקוקים, היה מגניב שמח ומשמח. ברמה הטכנית יותר, שרון הכינה עבור כל אחת מהבנות גודי באג לכבוד יום ההולדת, ובמהלך הטעימות המצוינות שעשינו במהלך היום גם עשינו הדלקת נרות על קפאקייקס אישים לבנות, הטעימות במהלך הסיור היו מגניבות ומגוונות תוך התאמה לטעם האישי של הילדות ושל המבוגרות, ככה שאף אחת לא יצאה מאוכזבת או חלילה רעבה.

פאן לנו במקסימום

בסיור עצמו מאוד אהבתי את הטעימות מאוטולונגי, dark sugars ו soft serve society (גלידת קוקוס אפורה) וממש נהניתי מסיידר תפוחים חם. חייבים לחזור לבקר לישיבה ארוכה יותר.

london 2019-61
גלידת קוקוס אפורה כבר אכלתם? soft serve society

שווה ביותר, אם אתם מתלבטים איזה סיור לקחת, אם אתם עם ילדים שרון מתאימה ביותר.

משם, אחרי שהיינו צריכים להפריד בין הבנות שניסו לארגן מפגש מאוחר יותר לאותו ערב, לקחנו אוטובוס למרכז העיר ומשם תפסנו רכבת לקמדן, כיון שהיה יום ראשון היה מאוד עמוס ומיצינו מהר ומשם המשכנו חזרה למרכז העיר כי המתבגרת רצתה להכנס להמליס ולחנות של דיסני (שהיא מסתבר לא התרשמה מהם, אמרה שזה לקטנים בדיעבד) המשכנו לכיוון מוזיאון הטבע ונכנסנו להחליק על הקרח, קנינו את הכרטיסים במקום ונכנסנו ישר למקצה הבא שהכניסו (מכניסים כל שעה עגולה), היה כיף ומאוד יפה אבל כיוון שהיה יום ראשון היו לא מעט אנשים. לא פגם לנו בהנאה.

ואם אתם עדיין עוקבים אחרי מד הצעדים היום הלכנו כמעט 14 ק"מ.

ביום האחרון שלנו החלטנו לקחת את הדברים באיזי, עשינו השלמות, קפיצה קטנה לקובנט גארדן, הצטיידנו בקופסת דונאט לדרך לנשנש וחזרה למלון לצ'ק אאוט, תפסנו מהמלון מונית כי היינו באיחור לשדה, התכוונו לסוע לפדינגטון לתפוס את ההית'רו אקספרס אבל בסוף הנהג הציע לנו נסיעה במחיר סביר ובקצב מהיר ישר אל הטרמינל, הגענו שעתיים לפני הטיסה עברנו תוך דקות את עמדת החזרי המס וקיבלו החזר במזומן (דולרים) וישר לבידוק והופ למטוס.

עוד  נקודה להורים למתבגרים נראה שלונדון היא בירת הווגסוורת כל מקום יש מחלקה של הארי פוטר, הילדה נתקעה בכל אחת מהן, מה שכן למי שבעיניין ולא נוסע לסטודיו וכן רוצה חנות מתנות בנושא שנראית יפה יש אחת מגניבה בשם בית הלחשים house of spells על רחוב צ'רינג קרוס.

london 2019-25

כמו תמיד לונדון היתה טובה אלינו וחזרנו לפני שהספקנו כל מה שהיינו רוצות

אבל עכשיו אפשר לתכנן את ההביקור הבא שלנו בה.

אהבתם? רוצים עידכונים במייל?